Cykelns roliga historia

Skapa mervärde till kunder – tips till cykelhandlare

Att driva en fysisk butik är mer utmanande idag än någonsin tidigare. E-handeln är på växande framfart, vilket även påverkar den fysiska handeln inom cykelbranschen. Cyklar köper folk gärna i butik, men tillbehören handlas i allt större grad på nätet.

 

Här kommer några konkreta tips på hur du skapar mervärde i butiken. Små knep som får dina kunder att bli lojala.

 

Något litet extra i påsen

Våga satsa på reklam även om det innebär att du får lägga undan några slantar till den biten. Ett bra exempel är att ge bort en liten detalj till kunder som handlar i butiken. Ta gärna en titt på sajten medtryck.com där du kan beställa alla sorters produkter med tryck. Du kan printa butikens namn eller logo på vattenflaskor, t-shirts eller andra lämpliga cykelprodukter som finns på medtryck.com. När kunder handlar i butiken lägger du helt sonika till din reklamprodukt från medtryck.com gratis med köpet.

Egen kollektion i butik

Har du de ekonomiska möjligheterna att lägga lite mer pengar på reklam kan du göra din beställning på medtryck.com lite mer omfattande. Beställ nödvändiga cykellampor, sadelskydd och reparationsset med tryckt logo hos medtryck.com. Räkna på ett lönsamt försäljningspris och sälj sedan varorna som en egen kollektion i butiken.